Verohallinnon lausunto pääministerin virka-asunnon ravitsemispalveluiden veronalaisuudesta

NordenBladet — Valtioneuvoston kanslia on tänään 4. kesäkuuta saanut Verohallinnon vastauksen lausuntopyyntöönsä pääministerin virka-asunnon ravitsemispalveluiden veronalaisuudesta. Kanslia pyysi 31. toukokuuta Verohallinnolta kantaa valtioneuvoston kanslian tulkintaan, jonka mukaan pääministerin virka-asuntoon liittyvä ravitsemispalvelu ei ole veronalaista siten kuin tuloverolaissa 70 §:n 3 momentissa säädetään.Verohallinnon lausunnon mukaan pääministerin ateriaetu on veronalaista.Valtioneuvoston kanslia laatii uuden ohjeistuksen pääministerin virka-asunnon ravitsemispalveluista Kanslia laatii Verohallinnon lausunnon perusteella uuden ohjeistuksen asumisen palveluista ja muuttaa aikaisemman käytännön.  Valtioneuvoston kanslia on viimeksi tarkentanut pääministerin virka-asuntoa Kesärantaa koskevia palveluita niitä koskevassa, käytäntöä kuvaavassa ohjeistuksessa kesäkuussa vuonna 2019. Siinä täsmennetään muun muassa Kesärannassa asumiseen liittyviä palveluja, mukaan lukien ravitsemispalveluja. Ohjeen on antanut alivaltiosihteeri Timo Lankinen. Sitä aiempi ohje on vuodelta 2010.Pääministeri Sanna Marin korjaa vuoden 2020 esitäytettyä veroilmoitustaan verohallinnon lausunnon mukaisesti.

Lähde: Valtioneuvosto.fi

Tags assigned to this article:
SuomitiedotteetuutisetValtioneuvosto

Mainos:

High quality & nature friendly luxury cosmetics from Scandinavia - ElishevaShoshana.com

Copyright © NordenBladet 2008-2022 All Rights Reserved.
Skandinaavisia / Pohjoismaisia uutisia ja tietoa suomeksi.
Scandinavian / Nordic news and info in Finnish.
Nordic News Service & Link Directory